Seminar

Selected Topics in Risk Management

Name im Diploma SupplementSelected Topics in Risk Management
Anbieter Lehrstuhl für Energiehandel und Finanzdienstleistungen (http://www.lef.wiwi.uni-due.de/)
LehrpersonProf. Dr. Rüdiger Kiesel
SWS2Spracheenglisch
Turnusjedes Semestermaximale Hörerschaft12

Advanced knowledge in statistics.

This seminar is on varying topics in the area of risk management each semester. The seminar gives students the opportunity to theoretically work and discuss specific topics in small groups. Registration and topic assignment takes place at the beginning of each semester.

Students independently solve specific problems in the area of risk management. They discuss and present main aspects of scientific papers on these topics.

Informationen zu den Voraussetzungen und zur Bewerbung finden Sie auf der Homepage des Lehrstuhls

Varying

presentation, discussion

• BWL-EaF-Ma-2015 > Seminarbereich > (2.-3. Fachsemester, Wahlpflicht) Modul "Selected Topics in Risk Management"